Sidor

måndag, april 1

Denna jakt på någonting som finns alldeles för nära

Aftonbladet ljuger med sin chockerande artikel "Våren är inställd". Sista mars begav jag mig ut på mina bara ben med en underställströja och hörlurar i öronen. Framför mig såg jag en väg vars hälften låg under snö och hälften bestod av grus. Solränderna gjorde mönster likt en tiger över vägen av den sol som trängde sig igenom de gröna granarna från höger sida. Någon decimeter från mitt ansikte flög en fjäril, och genom de dåligt ljudisolerande iPhone5-hörlurarna hörde jag fågelsång. Aftonbladet, du ljuger.

Att det kan vara så svårt att känna sig nöjd. 
Att det kan vara så tufft att tycka att någonting duger.
Varför alltid klättra?

2 kommentarer:

  1. sv: Åh men vad kul att du tycker det, tack.

    Himla fint skrivet!

    SvaraRadera
  2. Skriv igen. Det är bra.

    SvaraRadera