Sidor

torsdag, oktober 6

Sjukdom utan ytliga spår, är också en sjukdom.

Psykisk ohälsa är mycket vanligare än man tror. Som dessa reklamer på radion, 'var fjärde svensk har ju någon gång råkat ut för det..'
Lamia är en tjej vars blogg jag följt under en längre tid, som jag verkligen fastnat för. Hon kämpar sig igenom dagarna med sin bipolära sjukdom, (manodepressiv) med panikångest.
Hon har skrivit ett väldigt känslosamt inlägg på sin blogg om just det här. Ett inlägg som kan, och borde läsas av alla. Empati är det sista hon söker, hon vill att alla ska kunna förstå.
Bland annat dessa ämnen får mig att bli ännu säkrare på mitt val att utbilda mig till socionom. Otroligt intressanta ämnen, så sjukt stark tjej.


Det tar inte lång stund. Ta några minuter, och läs. HÄR hittar du inlägget.
Bild lånad av lamiamichelle.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar