Sidor

tisdag, februari 14

Dagen då Facebook spammas av hjärtan eller 'forever alone' statusar

De som sitter i ett förhållande visar alla sina hundratals internetvänner hur många hjärtan man kan lägga in i en statusuppdatering, medan andra kopierar och klistar in texter om att vara forever alone. Inget av dem känns otroligt lockande just nu. Själv spenderas dagen med hemstudiedag, stallet och plugg.
Pia var så tjurig så jag stod och svor, fjanta sig och vägra gå framåt. Det var inte jag själv som satt i sadeln heller, det var nog därför hon passade på. Istället fick jag hoppa upp och ner från Totte varannan minut för att ta tag i tygeln på den tjuriga skimmeln och få henne framåt.
Totte därimot, han hade energi! Nu när jag rider honom sitter jag aldrig i en sadel, trivs bättre barbacka. Som protest mot att tyglarna hölls korta så han inte kunde bjuda på en bakut-spark, provade han stå på två ben. Något som inte uppskattades av mig, även om jag skrattade åt den lilla energiknippen. Ja, han provade bara stå en gång, sen var det slut på det. Men takta istället för befälld skritt, det var kul. Tyckte han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar