Sidor

söndag, februari 12

Tolfte Månad Två

Usch vad kasst det går med att skriva här. Enda gånger jag skriver, är nog när naglarna är nymålade, för det går inte att göra så mycket annat då. Precis som nu. Rött den här gången, classy.
Två av tre nationella prov i Svenska avklarades förra veckan, som grädde på moset toppades sista fredagspasset med ett oönskat NOprov. Men jag klarar mig. Tror jag.

Jag vill utomlands nu, men jag vill inte att det ska bli vecka nummer tio. Jag vill ha värme och bara ben, men inte att vårmånaderna ska springa förbi. Jag vill ha skolavslutning nu för att kunna stänga högstadiets kapitel, men inte sluta gå igenom den blå porten till tryggheten varje vardagsmorgon.
Hej, jag heter Nadja. Fast hemma heter jag inte så. Min vilja och jag är inte alltid överens. Det är inte ofta vi är, faktiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar