Sidor

fredag, mars 2

Sådär

Höpåsar förberedda, hejdåpussande på hästar och väskor packade.
Imorrn drar jag.
Om fem timmar kommer jag vakna och lägga in de packade väskorna som är smockfyllda med prylar i den lilla svarta bilen och åka mot kuststaden Nyköping. Stressa sönder i skolan över allt jag ska hinna på några få timmar, springa iväg till sista teoridelen på moppekursen, sätta mig åter igen i den lilla svarta bilen och åka mot huvudstaden, där bilen lämnas och en buss till Arlanda väntar. Pengar ska växlas, biljetter ska checkas in, väskor ska rulla igenom kontroller.
Halv nio är tanken att planet ska lyfta. Fem och en halv timme kommer spenderas där. Om exakt ett dygn, sitter jag där.


Måste tillägga att Tony Irving är fetingcool. Speciellt eftersom att han bor rätt nära mig, beroende på hur man räknar. Nära min skola iallafall. Han pratar så man blir glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar