Sidor

måndag, december 26

Åh vad jag saknat mina fina

Hemma från huvudstaden igen.
Senaste tiden har ridning inte varit på topp. Eller inte alls, skulle man kunna säga. En vila helt enkelt.

Kände för att umgås med mina fyrbenta. En promenad med Mojje, och barbackatur ute på Flipps. 
Hade förväntat med en högexplosiv Flipp som stack på stället, men icke! Skänkelvikningar och bakdelsvändningar gjorde mitt på vägen utan att han ens försökte smita undan, och skritt på halvlånga tyglar.
Inte ens när en lastbil kom med hastighet över siffrorna som skylten hänvisar åkte förbi, hände något. Han stod snällt still och tuggade nöjt på bettet.


Nu är jag ruskigt sugen på att leva i stallet igen. Tappat det på senaste tiden, men nu är jag taggad!

1 kommentar:

  1. Sv: Usch då va tråkigt :( Men att privatryttare kommenterar ekipage säger ju inte att ridskolan i sig är dålig utan att de tjejerna har fruktansvärt dålig stil :/ Men det är väldigt tråkigt att de tillåter medlemmar att bete sig på det viset.

    SvaraRadera