Sidor

onsdag, december 28

alla handens fingrar är utsträckta

Den här bilden togs för exakt fem månader sen. Det betyder, att det är exakt fem månader sen jag red Celine sista gången. Att det är exakt fem månader sen som jag stod och log vid sidan av transporten, när 'min' tjuriga ponny inte ville gå in, med ägaren som drog i andra sidan grimskaftet.
fan vad tiden går fort.

Gud vad jag utvecklades med denna omöjliga ponny. Alltalltallt gick på tid i hennes huvud, hade aldrig suttit på en springigare häst. Så fort som hoppningen på första provridningen gick, tror jag inte att jag har upplevt till häst, någonsin. Men jag gillade henne.
Första månaderna gick åt till att sänka farten. Någonstans därimellan lärde jag mig rida. Vilken av bilderna har hon bakbenen med sig, o jobbar med ryggen?
Jag är glad att jag fick möjligheten att ta hand om denna dam i ett år. Utan henne, hade jag inte varit där jag är  idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar