Sidor

lördag, december 31

Årsresumé

Januari - Totte nyinflyttad. Cooler såldes. Celine rids då och då.
Februari - Ridsuget börjar krypa fram efter vintern, rider betydligt oftare. Hjälpte även till på ridskolan näst intill varje dag på sportlovet.
Mars - Tar tag i ridningen ordentligt. Men då, då tar Pia och är på bittert bråkarhumör vilket leder till en stukad fot och bruten tå.
April - Redigt seriös med hästarna. Fotointresset växte på riktigt här.

Maj - Celine får lite för mycket vila, åkte till världens undebaraste land, Italien. 21 maj, dagen jorden skulle gå under, hämtar jag Flipps. Dagen efter, första ridturen. ett minne jag aldrig kommer glömma.



Juni - Fokus på Flippen. Första hoppträningen, gick kasst. En omkullridning drog vi på oss, våran första och förhoppingsvis sista. Slutet av juni åkte jag till bästaste Taffsnäs, stannade i nio dagar.
Saknade Leon

Juli - En Celine med halvkass kondition sattes igång för hemfärd. Sista ridturen var underbar.

Augusti - Hamnade i en downperiod, då jag insåg hur mycket jag hade kunnat göra annorlunda med tiden som jag hade Celine. Petra red flippen mer och mer, fungerade utmärkt!
September - När jag blir ridsugen igen, tar mitt högra knä och strejkar. Blir strandsatt i soffan under en period, rider barbacka några gånger. Gå så lite som möjligt.

Oktober - Barbackaridningen fortsätter, Petra tar det ordentliga arbetet.
November - För Flippen händer det inte mycket, några ritter då o då. Mojje fick många promenader,  hittade lycka i att bara umgås med honom.

December - Inte mycket ridning här inte. Mest stå o kela i hagen, jag kan inte tvinga mig själv att rida. När suget kommer tillbaka, som det kommer göra till våren, gör jag det på riktigt istället. Halvhjärtade försök, känns överflödigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar